האנשים שגילו את הטכנולוגיה שמסייעת להפחית חרדות ודיכאון

עפר גדנקן No Comments on האנשים שגילו את הטכנולוגיה שמסייעת להפחית חרדות ודיכאון

בכל מקום מדברים עכשיו על הבינה המלאכותית ועל איך היא עומדת לשנות את העולם. אחד התחומים שבו צופים שתשפיע על שינויים אדירים הוא תחום הרפואה.
אך למה לדבר על רפואת המחר, כשכבר כמה עשורים אנו עדים לטכנולוגיה פורצת דרך, שהרפואה אימצה אותה בחום בכל העולם, כמענה אמיתי להפרעות הנובעות מחוסר איזון של פעילות המוח, הבולטות שבהן – הפרעות חרדה, דיכאון, והפרעת קשב וריכוז.

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תחילה, מה הקשר בין חרדה ודיכאון להפרעות קשב וריכוז ואיך זה קשור למוח ?

הכל מתחיל ונגמר במוח.

הפרעת חרדה, דיכאון והפרעת קשב וריכוז, אף שהן שונות לגמרי האחת מהשנייה, נושאות מכנה משותף, להן ולהפרעות נוספות – הן מוגדרות הפרעות מוחיות הנובעות מפעילות מוחית לא מאוזנת.

הבשורות הטובות הן שהמוח הוא איבר גמיש שניתן לאמן, ממש כמו שריר.

הדוגמא הכי פשוטה היא רכיבה על אופניים. כאשר אנו לומדים לרכוב על אופניים, המוח שלנו זוכר את המיומנות הזו, ובכל פעם שנעלה על אופניים, נתחיל לרכוב עליהם אוטומטית.

באופן דומה ניתן ללמד את המוח לשפר חרדה, מצב רוח וקשב וריכוז, על ידי אימון אזורים ספציפיים במוח המעורבים בסימפטומים השונים.

טכנולוגיה שמטפלת בהפרעת חרדה, דיכאון וקשב וריכוז ?

בדיוק.

לטכנולוגיה בעזרתה מאמנים את המוח קוראים "דיפ בריין נוירופידבק" והיא התגלתה כבר בשנות ה-60  על ידי חוקרים בתחום הפסיכיאטריה והנוירולוגיה.

עם השנים התפתחה מאוד וכיום חברות ביו-טק מייצרות מערכות נוירופידבק מתקדמות למכונים ברחבי העולם.

סרטון הסבר על טיפול נוירופידבק:

טכנולוגית "דיפ בריין נוירופידבק" יודעת לסרוק ולמדוד את גלי המוח ולהצביע על האזורים הספציפיים שאינם מתפקדים בצורה אופטימלית.

לאחר שגילתה היכן הבעיה, הטכנולוגיה יודעת לאמן את אותם האזורים על מנת לווסת את הפעילות שלהם ולהחזיר אותה למצב התקין. וזו בדיוק המטרה.

למה דיפ בריין נוירופידבק הוא התשובה לאנשים הסובלים מחרדה, דיכאון והפרעות קשב וריכוז ? 

 "חזרתי לעצמי ולחיים" אומרת דבורה. "השתחררתי מהחרדה, אני חשה הקלה עצומה לחיות בלעדיה."

"הכי חששתי מתופעות הלוואי שהכרנו בטיפול התרופתי" מספר אבא של שלמה, "ובטיפול הזה פשוט לא היו כאלה בכלל, המורים מרוצים, הילד מבסוט, ואיך הוא אמר לי השבוע "אבא, תודה שמצאת את הטיפול הזה, זה עושה לי טוב".

אורי, יזם נדל"ן מתאר את הטיפול הזה "משנה חיים". הוא מספר "הפסקתי להחמיץ הזדמנויות עסקיות, לבטל פגישות, הבטחון חזר אלי, לעסוק במה שאני יודע וטוב בו, אין לי התקפי חרדה והדיכאון חלף".

דניאלה, אמא לילדה בכתה ד' עם הפרעות קשב וריכוז מספרת בדמעות "קיבלנו ילדה חדשה, אחרי שנים של תלונות מהמערכת, על הצקות והתפרעות, על אפס מסוגלות לשבת בכיתה וללמוד, פתאום כל זה השתנה, הבת שלי שמחה ללכת לבית הספר, הראש שלה בלימודים, ורואים את זה בציונים שהיא מביאה שהשתפרו פלאים, יש לה גם חברים, כל זה לא היה קודם."

"אז איפה היינו עד היום" ?

דניאלה, דבורה, אבא של שלמה ואורי, גילו את הדיפ בריין נוירופידבק אחרי שנים של סבל וניסיונות לטפל שלא הועילו להם, והם לא היחידים.

הרבה אנשים כמוהם, וגם הורים לילדים, שהצליחו להתגבר על החרדה והפרעת הקשב והריכוז שואלים את עצמם:

"איך יכול להיות שהטיפול הזה היה ממש כאן ולא סיפרו לנו על זה קודם?!".

התשובה היא שנוירופידבק היא טכנולוגיה פורצת דרך בראיה מדעית וקיימת כבר עשרות שנים, ובכל זאת, הטיפול בנוירופידבק טרם הוכנס לסל הבריאות.

הטיפול הוא פרטי ולכן פחות מוכר מטיפולים שזמינים בקופות החולים.

בתקווה שבעוד מספר שנים המצב ישתנה.

בינתיים אנשים הסובלים מחרדה, דיכאון והפרעות קשב וריכוז, והורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, צריכים לחפש באופן אקטיבי את הטיפול.

מה חשוב לדעת על טיפול 'דיפ בריין נוירופידבק'

דיפ בריין נוירופידבק היא הטכנולוגיה המתקדמת בעולם היום לאימון המוח. ואינה דומה לטיפולי נוירופידבק אחרים.

הטיפול אינטנסיבי אך קצר מועד, ובתוך חודשיים עד שלושה מסיימים את הטיפול. מהתוצאות נהנים כבר במהלך הדרך, והן הולכות ומתחזקות.

הבונוס הוא שהתוצאות נשמרות לאורך זמן ואינן מתפוגגות.

תכנית הטיפולים היא אישית, ונקבעת לאחר בדיקת גלי מוח המודדת את הפעילות המוחית. הטיפול אינו פולשני ואינו תרופתי, ומאושר ובטוח לשימוש. הטיפול חוויתי ואינטראקטיבי ומתבצע מול מסך מחשב.

איפה אפשר לקבל טיפול 'דיפ בריין נוירופידבק'

המרכז המתקדם בארץ לשיפור תפקודי המוח "אלפא בריין סנטר" מפעיל שלושה מרכזי טיפול, בירושלים, אשדוד ובני ברק, וכן מפעיל מערך של טיפולים ביתיים שבו הציוד והמכשור לטיפול מגיעים לכל אחד הביתה.

לחצו כאן למידע נוסף, פגישת ייעוץ ובדיקת התאמה לטיפול פנו לאלפא בריין סנטר

או התקשרו: *6252



0 תגובות